Istnieją różne sposoby, w jakie twoja marka może zostać zaatakowana przez konkurentów lub trolle patentowe.
W przypadku prowadzenia działalności online kontrola naruszeń praw autorskich może być szczególnie trudna. Dla firm i właścicieli znaków towarowych niezwykle ważne jest, aby chronić się także online. Właściciele firm muszą przyjąć strategiczne podejście do ochrony swoich marek, nazwy, logo firmy, jak również znaków towarowych.
Czy można ochronić nazwę firmy bez rejestracji znaku towarowego?
Zarejestruj swoje znaki towarowe w okręgu i branży, w której działasz. Upewnij się, że zarejestrowałeś je w Urzędzie Patentowym w odpowiednich klasach, aby zapewnić pełną ochronę swoich znaków towarowych, jak również nazwy i logo firmy. Kup odpowiednie domeny i tagi mediów społecznościowych, aby poinformować opinię publiczną o swoich prawach własności intelektualnej.
Jeśli nazwa twojej firmy kwalifikuje się do ochrony znaku towarowego, rejestracja w Urzędzie Patentowym jest dość łatwym procesem, który daje ci możliwość do prawnego egzekwowania znaku towarowego w całym kraju i może pomóc zniechęcić nieuczciwą konkurencję do używania nazwy twojej firmy. Rejestracja jest szczególnie dobrym pomysłem, jeśli twoja firma działa w całym kraju i obawiasz się, że konkurencja będzie próbowała użyć twojej nazwy w celach zarobkowych, lub aby zaszkodzić twojej reputacji. Warto również skontaktować się z dostawcami usług internetowych i platformami mediów społecznościowych w celu złożenia skargi i wezwania do usunięcia materiałów naruszających twoje prawa autorskie.
Na stronie https://znakitowarowe-blog.pl/ochrona-nazwy-firmy-bez-rejestracji-znaku/ znajdziesz wiele porad na temat możliwości ochrony swojej marki. Monitoruj branżę, w której działasz i sprawdzaj ważne dla ciebie słowa i frazy, przeprowadzając regularne wyszukiwania online i na platformach społecznościowych. Brak reakcji może być straconą szansą na usunięcie konkurencyjnej platformy i może prowadzić do uszczerbku na reputacji, a nawet może oznaczać, że zgadzasz się na użycie znaku towarowego przez stronę trzecią.